رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه:توجه به پتانسیل های منابع طبیعی ضروری است/امام جمعه: دولت نگاه ویژه ای به منابع طبیعی داشته باشد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: ابرکوه پتانسیل بسیار بالائی در عرصه منابع طبیعی دارد و توجه خاص به این مسئله از ضروریات است
محمد مهدی صادقی در دیدار با امام جمعه شهرستان با اشاره به مشکلات این اداره اظهار داشت:یکی از مهمترین مشکلات در بخش منابع طبیعی کمبود اعتبارات به خصوص در زمینه بیابان زدائی است.
وی با برشمردن برخی از پتانسیل های شهرستان در زمینه منابع طبیعی خاطر نشان کرد: ابرکوه جایگاه بالائی در عرصه منابع طبیعی دارد و استفاده بهینه از این منابع مستلزم اختصاص اعتبارات مورد نیاز است.
صادقی افزود: به عنوان نمونه و به عنوان یکی از این شاخصه ها می توان به طرح کنترل سیل کاسه رود اشاره کرد که می تواند بسیاری از مشکلات آب شرق ابرکوه را که دچار بحران خشکسالی شده است را مرتفع کند.
وی یادآور شد: تخصیص اعتبار برای استفاده بهینه از سیلاب ها بهترین و کم هزینه ترین راه تأمین آب در شهرستان است.
صادقی در این دیدار همچنین با اشاره به برنامه هائی که در طول هفته منابع طبیعی در راستای فرهنگ سازی صورت می پذیرد از همکاری امام جمعه شهرستان با توجه به نقش تأثیر گذار و جایگاه خاص خود در گسترش فرهنگ منابع طبیعی تقدیر کرد.
امام جمعه ابرکوه نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های اداره منابع طبیعی شهرستان، بر همکاری خود در راستای آشنا سازی مردم و مسئولان با فرهنگ منابع طبیعی تأکید کرد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود:اگر چه با توجه به مشکلات مختلف نباید انتظارات زیادی از دولت داشت، اما توجه به این بخش و به خصوص بیابان زدائی و توسعه فضای سبز به خصوص در شهرستان ابرکوه یک ضرورت است و دولتمردان باید به این مسئله نگاه و توجه ویژه داشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: مسئولیت این اداره مسئولیتی خطیر است و باید آن را یکی از زیباترین و حساس ترین وظائف دانست.
حسینی همچنین خواستار ارائه گزارش مکتوب از وضعیت موجود و مشکلات این بخش برای پیگیری شد.
در این دیدار که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گرفتن کارکنان و کارشناسان این اداره نیز حضور داشتند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا